Drobečková navigace

Turistické rozcestí Hrad Veveří-příkop

Brno-město
Typ

Turistické rozcestí se nachází v hradním příkopu na jižním okraji hradu Veveří. Prochází tudy červeně a zeleně značená turistická cesta. Červená značka vede odtud jedním směrem přes rezervaci Krnovec…

Zavíravá u Vranova (525 m)

Typ

Jedná se o nejvýše položené místo Vranovských lesů. Na jeho vrcholu se nachází významný trigonometrický bod, kde na boční stěně kamene je vytesán letopočet 1934. Na vrcholu se nachází i jeden z bodů…

Rájec-Jestřebí - sv. Florián u hasičky

Blansko
Typ

Tato dominantní socha sv. Floriána je patronem všech hasičů, hrnčířů, kovářů, kominíků, sládků, bednářů zedníků, horníků a dokonce je i patronem města. Vyzýván je jako ochránce proti suchu, ohni,…

Turistické rozcestí Popice

Břeclav
Typ

Nachází se u mostu poblíž vlakové stanice. Jedná se o jedno z nejvýznamnějších rozcestí na této červeně značené magistrále. Ve směru k jihu zde začíná historická turistická cesta která směřuje na…

Turistické rozcestí Rudické propadání

Blansko
Typ

Nachází se na hraně plošiny Kolíbky nade dnem Rudického propadání. Prochází tudy zeleně značená turistická cesta. Ta vede jedním směrem dolů k propadání a dále proti toku pokračuje stezkou kolem…

Čejčské jezero

Hodonín
Typ

Honba za zemědělskou půdou způsobila i vysušení původního slaného (spíše poloslaného) Čejčského jezera a rozorání jeho dna. Jezeru se lidově říkalo Bezedňák a vzniklo s koncem poslední doby ledové.…

Drnholecký luh - akvadukt u řeky Dyje

Břeclav

Obecně se uvádí, že akvadukt je umělý vodní most, který překonává různé přírodní či jiné překážky terénu. V častých případech se jedná i o mimoúrovňové křížení toků. Obdobně je to i zde v Drnholeckém…

Turistické rozcestí Před Dolním mlýnem

Typ

Turistické rozcestí se nachází v údolí potoka Kuřimky kousek od jeho vtoku do řeky Svratky, kde končí vzdutí Brněnské přehrady. Název se vztahuje k Dolnímu mlýnu, který zde v minulosti stával.…

Rajhradice - klášterní sýpka

Brno-venkov

Když v roce 1674 lehl popelem po velkém požáru celý hospodářký dvůr kláštera v Rajhradě, proto za provizorní sýpky musely být využity rozlehlé půdy benediktýnského kláštera. Na počátku 18. století…

Oslavany - památník první těžby uhlí

Brno-venkov

Nachází se v těsné blízkosti Městského úřadu v malém parčíku. Památník je vzpomínkou na hornickou činnost ve zdejším Rosicko-oslavanském revíru. Právě zde jako poprvé na Moravě bylo započato s těžbou…